Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:21, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Może szanowny Pan korepetytent coś się wypowie?
Ostatnio zmieniony przez luc4s dnia Pon 12:25, 22 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Alabama student pełną parą
Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 218 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: geografia z turystyka
|
Wysłany: Pon 12:22, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
hmm..a jaki ma w tym interes? nie prowokuj |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:27, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jak tak bezczelnie dał sobie tutaj ogłoszenie....
Na większości forach panuje zasada, że prywatne sprawy załatwia się na priv. A jak ktoś niechce pomagać wszystkim niech nie zaśmieca wątku. |
|
Powrót do góry |
|
|
maths kandydat
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:27, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Przepraszam uzytkownika luc4s. Nie chcialem nikogo urazic. Chcialem jedynie zamiescic informacje w miejscu, gdzie moglaby ona trafic do osob zainteresowanych. Nie jestem codziennym uzytkownikiem tego forum, wlasciwie trafilem tu przez przypadek, wiec prosze wybaczcie mi jesli zlamalem obowiazujace tu niepisane zasady.
W ramach rekompensaty postaram sie wyjasnic Wam problem dotyczacy nurtujacego Was zadania.
W zadaniu dotyczacym odwzorowania stozkowego Albersa nalezy zwrocic uwage na nastepujace kwestie:
1. wielkosc arkusza A4 to 210x297mm, jednak kiedy wezmiemy pod uwage tzw. ramke arkusza (po 10mm z kazdej strony) to pozostanie nam tzw. kadr arkusza, ktory w tym przypadku bedzie wynosil 190x277mm. W tym wlasnie kadrze musimy zmiescic nasze odwzorowanie.
2. Oczywiscie nie jest prawda, jak ktos wczesniej zasugerowal, ze rodzaj odwzorowania nie ma tutaj znaczenia. Musimy wziac pod uwage ze jest to odwzorowanie STOZKOWE, a wiec nie wszystkie rownolezniki w tym odwzorowaniu maja te sama dlugosc. Uproszczajac sprawe, mozna powiedziec, ze im nizsza szerokosc geograficzna, tym dluzszy rownoleznik.
3. Kluczowym punktem tego zadania jest obliczenie orientacyjnej rozciaglosci Polski w odwzorowaniu Albersa. Poniewaz jak wspomnialem nie wszystkie rownolezniki maja w tym odwzorowaniu jednakowa dlugosc, liczymy dlugosc najdluzszego z rownoleznikow przechodzacych przez obszar Polski (49st). Rozciaglosc W-E dla Polski wynosi 10st, wiec dlugosc najdluzszego rownoleznika to:
40075km x cos(49st) x 10/360 = okolo 730km
(dla porownania faktyczna rozciaglosc Polski wynosi 689km)
Orientacyjna rozciaglosc N-S dla Polski to :
5st50min x 111,2km = 5 i 50/60 x 111,2km = 5,83333 x 111,2km = okolo 650km
Odwzorowanie Albersa dla takiej powierzchni jak Polska ma dosc male znieksztalcenia. W rzeczywistosci podane rozciaglosci beda troche mniejsze, jednak w zadaniu w ktorym nalezy podac orientacyjna skale odwzorowania, nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia.
4. Warto byloby wiedziec, czy arkusz na ktorym mamy umiescic nasze odwzorowanie moze byc polozony poziomo czy tylko pionowo. Od tego bedzie zalezala skala mapy. Spytajcie o to p. Szewczuka lub p. Jedrychowskiego na konsultacjach. Innych nie pytajcie - szkoda czasu.
Jesli arkusz bedzie umieszczony pionowo (czyli tradycyjnie tak jak piszemy podania do dziekana) to bedziemy musieli "szerokosc" Polski 730km zmiescic w 190mm. Daje to skale okolo 1:3.850.000
Jesli natomiast poziomo, to umieszczamy "wysokosc" Polski 650km na 190mm. Daje nam to skale okolo 1: 3.450.000.
Jesli ktos nie za bardzo czuje jak to sie liczy tzn. jaki wymiar Polski nalezy zmiescic w jaki wymiar arkusza, to mozna obliczyc tzw. skale kierunkowe.
a) dzielimy "wysokosc" Polski przez wysokosc arkusza
b) dzielimy "szerokosc" Polski przez szerokosc arkusza
c) wybieramy wynik WIEKSZY
d) jesli zaokraglamy to tylko W GORE (tzn. 3.850.000 mozemy zaokraglic do 4.000.000 ale NIE do np. do 3.800.000)
Mam nadzieje, ze troche rozjasnilem Wam zawilosci kartografii i odpedzilem chmury przedegzaminacyjnej niepewnosci.
pozdrawiam wszystkich,
wasz "KOREPETYTENT" |
|
Powrót do góry |
|
|
kundel bury beanus
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: I rok Geografii
|
Wysłany: Pon 17:59, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ten sposób na skróty podawał nam Sz na ćwiczeniach, natomiast nie wiem skąd wziąłeś wzór z obwodem równika, jaka jest jego postać ogólna? |
|
Powrót do góry |
|
|
cacaos student pełną parą
Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: geografia
|
Wysłany: Pon 18:55, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wydaje mi się, że to, że ogłoszenie maths'a się tu pojawiło jest ok, dotyczy tematu i w jakiś sposób pomorze to osobom mającym problem z karto...
W żadnym wypadku nie myślę, że jest to bezczelne jak napisał Luc4s..wiele osób pewnie nawet nie wchodzi na pod forum "Rynek", w miejsce gdzie niby takie ogłoszenie mogło by się pojawić...
Niestety wiedza dobrze podana kosztuje i dobrze...szanujmy czas innych |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:58, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
maths napisał: | Przepraszam uzytkownika luc4s. Nie chcialem nikogo urazic. Chcialem jedynie zamiescic informacje w miejscu, gdzie moglaby ona trafic do osob zainteresowanych. Nie jestem codziennym uzytkownikiem tego forum, wlasciwie trafilem tu przez przypadek, wiec prosze wybaczcie mi jesli zlamalem obowiazujace tu niepisane zasady.
|
W sumię nie dowiedziałem się nic co bym nie wiedział, ale myślę, że zrewanżowałeś się za to ogłoszenie.
Jednak jestem z osób, które wolą się za darmo dzielić z innymi wiedzą (cacaos powinieneś to wiedzieć najlepiej.), bo i mnie ktoś nieraz bezinteresownie pomógł, wiadomo kasa ważna jest, ale takie przesadnie materialne spojrzenie na życie dobre tez nie jest.
Koniec OT |
|
Powrót do góry |
|
|
cacaos student pełną parą
Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: geografia
|
Wysłany: Pon 20:49, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
nie zarzucam Ci luc4s, że nie lubisz się dzielić wiedzą...
Ludzie biorą korepetycje z różnych przedmiotów, wiec czemu ktoś nie może udzielać z kartografii? Jeśli maths jest kompetentny, a chyba jest skoro daje takie ogłoszenie, czemu nie ma za swój poświęcony komuś czas wsiąść kasy.
Nie wiem gdzie widzisz w tym ogłoszeniu przesadnie materialne spojrzenie na życie? |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:46, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
"Nie wiem gdzie widzisz w tym ogłoszeniu przesadnie materialne spojrzenie na życie?"
To bylo ogólne stwierdzenie niekoniecznie do tego ogloszenia, ale pierwszy post na forum i tak materialnie... Jednak jak mówiłem drugim postem maths się zrewanżował, jak jeszcze nam coś rozwiąże to się nie bedę czepiał. Koniec tematu, nie róbmy tu OT. |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:02, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Maths czy zawsze uwzględnia się ta ramke arkusza, czy tylko jak w tresci zadania jest podane?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Alabama student pełną parą
Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 218 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: geografia z turystyka
|
Wysłany: Pon 22:22, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
nie będzie raczej uwzględnione w pytaniu ale nic nie zaszkodzi jak uwzględnisz w odpowiedzi na drugiej stronie ,że odjąłeś na ramkę , wtedy odpowiedz będzie kompletna:)
Ostatnio zmieniony przez Alabama dnia Wto 7:30, 23 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:42, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Alabama napisał: | nie będzie raczej uwzględnione w pytaniu ale nic nie zaszkodzi jak uwzględnisz w odpowiedzi na drugiej stronie ,że odjąłeś na ramkę , wtedy odpowiedz będzie kompletna:)
) |
ale podobno tego co jest na drugiej stronie to nie czyta, no wiec jak to jest? |
|
Powrót do góry |
|
|
Alabama student pełną parą
Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 218 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: geografia z turystyka
|
Wysłany: Wto 7:29, 23 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Odjąć trzeba bo takie są założenia map gdy je projektujesz.
Nie wiem jak to jest z tym sprawdzaniem , widać ,że nastroje sesjowe udzielają się wszystkim
życzę powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
Kreator beanus
Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:13, 23 Sty 2007 Temat postu: :) |
|
|
jesli chodzi o zaznaczenie zbiorow 4 zboz t zastosujemy kartodiagram nie kartogram(jest to metoda prezentacji zjawiskilosciowych,wymagany jest wczesniejszy podział terytorialny okreslonych obszarow,dobiera sie przedzialy klasowe ktorym odpowiada skala barw(deseni).Duza generalizacja. |
|
Powrót do góry |
|
|
osti23 kandydat
Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:51, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
mamm takie pyt odnosnie pewnego zad a mianowicie -mam podane godlo N-34,skale 1:1000000, wspolrzedne punktu 49stopni cos tam minut na 19 stopni cos tam minut i trzeba podac godlo tego punktu w skali 1:1000 . Wie ktos jak to zrobic? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukastrl beanus
Dołączył: 12 Sty 2007 Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: sssss Geografii...
|
Wysłany: Sob 12:01, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Coś mi się wydaje ze te "coś tam minuty i sekundy" to są dosyc istotne. Da sie dojsc do tego w jakim godle ( jakim arkuszu) znajduja sie podane współrzedne ale trzeba miec dokladny namiar na podany punkt. Przy największych skalach to i sekundy beda mialy znaczenie. To jest tylko moja interpretacja tego zadania i bardzo prawdopodobne ze sie myle |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:20, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Run forest run |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:41, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
osti23 napisał: | mamm takie pyt odnosnie pewnego zad a mianowicie -mam podane godlo N-34,skale 1:1000000, wspolrzedne punktu 49stopni cos tam minut na 19 stopni cos tam minut i trzeba podac godlo tego punktu w skali 1:1000 . Wie ktos jak to zrobic? |
Z jednej strony banalne zadanie, ale bardzo pracochłonne i trzeba mieć wyobraźnię przestrzenną. Łatwo tez się pomylić.... |
|
Powrót do góry |
|
|
osti23 kandydat
Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 10:22, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
a jak dla mnie to tego sie nie da zrobic bo za mala skala chyba. . . |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 10:28, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
tego nie da sie zrobić bo ten punkt nie leży w tym arkuszu (n-34) |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 10:42, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Zapewne się pomylił, miało być pewnie M34. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kamileczka beanus
Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z geografii I rok
|
Wysłany: Nie 11:58, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Już jutro o tej porze będzie po wszystkim:)))
(tzn własciwie przed "wszystkim "bo zostanie jeszcze 5 egzaminów ) |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:22, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam, że zostanie dalej 6 |
|
Powrót do góry |
|
|
Kuba85 beanus
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:51, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
luc4s napisał: | Podejrzewam, że zostanie dalej 6 |
Na 100% zostanie dalej 6 |
|
Powrót do góry |
|
|
kumkum kandydat
Dołączył: 28 Sty 2007 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:58, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
pytanie do pierwszego roku !
jakie zadania robiliście na ćwiczeniach z karto robiliście zadania z azymutami
prosze o szybką odp. |
|
Powrót do góry |
|
|
kora beanus
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:29, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Właśnie co do azymutów to też mam pytanko. mamy na przykład zadanie: punkt A ma współrzędne x=10,24 y=16,68 (ukł. lokalny). odległość między punktami A B wynosi 2,64 a azymut AB= 100 jkie współrzędne ma puntk B
byłabym wdzięczna za to zadanko podr i powodzonka jutro |
|
Powrót do góry |
|
|
kumkum kandydat
Dołączył: 28 Sty 2007 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:39, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Właśnie co do azymutów to też mam pytanko. mamy na przykład zadanie: punkt A ma współrzędne x=10,24 y=16,68 (ukł. lokalny). odległość między punktami A B wynosi 2,64 a azymut AB= 100 jkie współrzędne ma puntk B
o matko robiliście takie zadania na ćwiczeniach |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:41, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
x=12.88 y=16.68 |
|
Powrót do góry |
|
|
kora beanus
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:45, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
właśnie niestety nie robiliśmy ale na egzaminie różne takie dzikie masakry bywają. prośba ogromna do m.a.j.o.r'a mógłbyś pokazać sposób rozwiązania?? z tego co widze to współ y się nie zmienia, czy tak zawsze jest?? i jaki jest ten wzór na ten jechany azymut?? |
|
Powrót do góry |
|
|
kumkum kandydat
Dołączył: 28 Sty 2007 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:54, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
proszę Was bardzo powiedzcie mi jakie zadania robiliście na ćwiczeniach. powtarzam kurs i pisze jutro z Wami egzamin i nie wiem jakie typy zadań robiliscie na zajęciach:( |
|
Powrót do góry |
|
|
|