Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Ulubiony kurs w I semestrze na I roku |
Kartografia i topografia |
|
11% |
[ 7 ] |
Geologia |
|
20% |
[ 13 ] |
Statystyka z elementami matematyki |
|
4% |
[ 3 ] |
Podstawy geografii człowieka i gospodarki przestrzennej |
|
28% |
[ 18 ] |
Podstawy geografii fizycznej z elementamii astronomii |
|
6% |
[ 4 ] |
Podstawy ekonomii |
|
28% |
[ 18 ] |
|
Wszystkich Głosów : 63 |
|
Autor |
Wiadomość |
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:27, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Podpisuje sie do pytania maxon'a. Czy ktoś wie i może napisać rozwiązania do ty zadań z hipotezami? |
|
Powrót do góry |
|
|
Kamileczka beanus
Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z geografii I rok
|
Wysłany: Śro 20:45, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Do 1 roku geografii,dziennej,Nie wiecie moze kiedy i gdzie mozemy odzyskac nasze indeksy??(bo ostatnio dalismy je panu Sobanskiemu) |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:09, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
to pytanie skierowane powinno być do sekretariatu chyba ? Numer na stronie instytutu |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Czw 11:36, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
m.a.j.o.r napisał: | Podpisuje sie do pytania maxon'a. Czy ktoś wie i może napisać rozwiązania do ty zadań z hipotezami? |
więc moim zdaniem powinno być tak:
n>100 - próba duża
fo-zadana liczba czyli w naszym przypadq to 0.51
H0: f=fo
H1: f>fo
m=0,68
n=135
przy założeniu prawdziwości H0 funkcja testu ma postać:
Tn=m/n-fo to podzielone na √fo*(1-fo) i to wszystko razy √n
postać H1 (fo>0,51) mówi, że obszar krytyczny jest prawostronny
dla frakcji mamy rozkład standardowy normalny więc wartość krytyczna to 1,64 (nie 1,96 bo nie jest to obszar dwustronny ani nie liczba ujemna ponieważ nie jest to obszar lewostronny)
-->teraz podstawiamy sobie do wzoru
1. jesli H0 nie nalezy do obszaru krytycznego to nie jest więcej niz 0,51
2. jesli H0 nalezy do obszaru krytycznego to odrzucamy H0 na korzyść H1 i jest istotnie więcej niż 0,51
postać obszaru krytycznego to: (1,64; +∞)
sama co prawda miałam zadanie z wartością oczekiwaną a nie z frakcją ale mam nadzieję że to Wam pomorze |
|
Powrót do góry |
|
|
Shayla student pełną parą
Dołączył: 31 Sie 2006 Posty: 482 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: spoza UJ - geomagister Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:49, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Mam wrażenie, że jeśli jest dane, ze "Frakcja próby 135 elementowej wynosiła 0,68" tzn. że m nie znamy, n jest równe 135, a m/n wynosi 0,68 |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:54, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
dokładnie masz racje m/n =0,68 a nie m.
A jak wywnioskowałaś że wartość krytyczna = 1,64? Dlatego że jest rozkład standardowy normalny? Nie rozumiem tego skąd te 1,64. Dlatego że jednostronny ? A w dwustronnych 1,96 zawsze ? Nie wiem ... |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Czw 14:45, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
w takim razie możliwe, że to m/n=0,68 bo uciąć łapy za to zadanie sobie nie dam..
tak dlatego ze rozklad jest standardowy naormalny jednostronny-możesz to nawet sprawdzić w Excelu. Jeśli jest rozkład dwustronny to wtedy jest 1.96 |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:36, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Czyli to w odniesieniu do wszystkich jest, że jeżeli jednostronny to 1,64, a dwustronny 1,96 ta ? |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:21, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jak myślicie, poprawka będzie się dużo różniła od normalnego ?
Ciekawe czemu ci co nie mają zaliczonych ćwiczeń piszą 20, a poprawkowcy 23 ? |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:48, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
maxon napisał: | Jak myślicie, poprawka będzie się dużo różniła od normalnego ?
Ciekawe czemu ci co nie mają zaliczonych ćwiczeń piszą 20, a poprawkowcy 23 ? |
No właśnie coś to podejrzane, może nie być łatwo. |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:08, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
podbudowujesz mnie hehe :] |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:46, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Zeby mieli możliwosć też porawiania?
Dobrze, ze mam to juz za sobą bo co tu piszecie to dla mnie w tej chwili czarna magia |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Czw 20:55, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no we wszystkich które maja rozkład normalny standardowy bo jeśli masz rozkład t-Studenta to bedą inne wartości... |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:51, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
a gdy t studenta to zostaje nam tylko tabelka do ich ustalenia jak się nie mylę |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Czw 22:26, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
nie mylisz sie:) wartości dla rozkładu t-Studenta ustalamy w Excelu:) |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:31, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
lub na podstawie tabelki w podręczniku Dzięki za rozjaśnienie sytuacji No to gotów jestem na poprawkę
Ktoś może pamięta jakieś zadania z egzaminu do potrenowania |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Czw 22:35, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no nie ma sprawy:) ciesze sie ze moglam pomoc:) jutro postaram sie wrzucic dwa zadanka z egz bo je przepisalam sobie:) pozdawiam;) |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Pią 19:58, 16 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
A oto i sa obiecane zadanka:)
*Obliczyć średnie tempo zmian zjawiska w ciągu całego okresu 1-7 gdy znane sa indexy łańcuchowe dla kolejnych tygodni
1 2 3 4 5 6 7
74% 111% 105% 108% 96% 87%
więc w tym zadaniu kompletnie nie wiem ocb-przepisałam je tylko tak zeby na wypadek gdy nie zdam jednak sie dowiedzieć ocb:P
*Ile było danych jeżeli oszacowanie dla frakcji na poziomie 0,95 miało postać przedziału od 0,33 do 0,56?
i to by było na tyle:] |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Pią 19:59, 16 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
A oto i sa obiecane zadanka:)
*Obliczyć średnie tempo zmian zjawiska w ciągu całego okresu 1-7 gdy znane sa indexy łańcuchowe dla kolejnych tygodni
1 2 3 4 5 6 7
74% 111% 105% 108% 96% 87%
więc w tym zadaniu kompletnie nie wiem ocb-przepisałam je tylko tak zeby na wypadek gdy nie zdam jednak sie dowiedzieć ocb:P
*Ile było danych jeżeli oszacowanie dla frakcji na poziomie 0,95 miało postać przedziału od 0,33 do 0,56?
i to by było na tyle:] |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Pią 20:01, 16 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
odnośnie tego pierwszego zadania to jest tak:
1-
2-74%
3-111%
4-105% itd:] |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:29, 16 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Indeksów łańcuchowych ja też nie wiem jak liczyć, ominołem wykład - mój błąd |
|
Powrót do góry |
|
|
szuetam student pełną parą
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 130 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:45, 16 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wie ktoś jak oblicza się kwartale w szeregach wyliczających? Ale na kalkulatorze bo w exelu to wystarczy funkcja odpowiedznia |
|
Powrót do góry |
|
|
luc4s student pełną parą
Dołączył: 30 Sty 2006 Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 0:04, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Współczuję Wam, chętnie bym pomógł ale patrząc na tą statystykę to niedobrze mi się robi, nawet kartografia juz przyjemniejsza.
Sam się zastanawiam jakim fuksem zostałem zwolniony ze zdawania jej |
|
Powrót do góry |
|
|
OlEnKaMaLeNkA beanus
Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: Sob 8:27, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
szuetam napisał: | Wie ktoś jak oblicza się kwartale w szeregach wyliczających? Ale na kalkulatorze bo w exelu to wystarczy funkcja odpowiedznia |
dla szeregu wyliczającego ustawiamy elementy w ciąg niemalejący(np.1,2,3,6,6,8,10itd)w jego początkowej części (do mediany włącznie gdy jest nieparzysta ilość element. i do mediany ale bez niej gdy jest parzysta) i wartość która znajduje się w połowie dolnych wartości (poniżej mediany)to kwartyl dolny a wartość znajdująca się w połowie wartości górnych (powyżej mediany) to kwartyl górny |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:55, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak Kwartyl dolny to mediana liczb poniżej mediany całego szeregu, a kwartyl górny to mediana liczb powyżej mediany całego szeregu Troche zagmatwane ale tak to jest właśnie |
|
Powrót do góry |
|
|
szuetam student pełną parą
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 130 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 12:59, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Robiłem to co mówiliście i w szeregach nieparzystych wszystko ok ale w nieparzystych takie wyniki wyszły mi ale dokonałem koleracji wyników z exelem i co okazało sie ze sa inne?
2
3 sam exel
3 Qd 3 3,25
4
4
5 me 4,5 4,5
6
8 Qg 8,5 7,5
9
9 |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:28, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
to z indeksami to tak się liczy:
Obliczyć średnie tempo zmian zjawiska w ciągu całego okresu 1-7 gdy znane sa indexy łańcuchowe dla kolejnych tygodni
1 2 3 4 5 6 7
74% 111% 105% 108% 96% 87%
1. -
2. 74% => 0,74
3. 111% => 1,11
4. 105% => 1,05
5. 108% => 1,08
6. 96% => 0,96
7. 87% => 0,87
log ig=1/6*(log 0,74+log 1,11+log 1,05+log 1,08+log 0,96+log 0,87)
ig = odwrotność tego logarytmu co nam wyjdzie |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:46, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
stosujesz wzory:
nieparzyste: xn+1/2
parzyste 1/2*(x(n/2)+x(n/2+1)) i wszystko gra
Oczywiście z tego co się nie mylę, nie bierzesz pod uwagę przy obliczaniu kwartyli mediany całego szeregu, |
|
Powrót do góry |
|
|
maxon student pełną parą
Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Geografia Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:49, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
m.a.j.o.r napisał: | to z indeksami to tak się liczy:
Obliczyć średnie tempo zmian zjawiska w ciągu całego okresu 1-7 gdy znane sa indexy łańcuchowe dla kolejnych tygodni
1 2 3 4 5 6 7
74% 111% 105% 108% 96% 87%
1. -
2. 74% => 0,74
3. 111% => 1,11
4. 105% => 1,05
5. 108% => 1,08
6. 96% => 0,96
7. 87% => 0,87
log ig=1/6*(log 0,74+log 1,11+log 1,05+log 1,08+log 0,96+log 0,87)
ig = odwrotność tego logarytmu co nam wyjdzie |
To jak tą wartość obliczyć 1 ? wychodzi nam logarytm i co dalej z nim zrobić ? (odwrotność?) ? |
|
Powrót do góry |
|
|
m.a.j.o.r beanus
Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:09, 17 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no właśnie oto chodzi ,że pomijasz pierwszą wartość
log ig= -0,018173626
ig= 0,95901715
ig= 96% |
|
Powrót do góry |
|
|
|