jejjju kandydat
Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa, Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:45, 14 Lis 2014 Temat postu: Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza Przemysława Śruby |
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Nazywam się Przemek Śruba i jestem niezależnym twórcą literackim.
Jestem nowym użytkownikiem i założyłem tutaj konto przede wszystkim po to, aby napisać tę wiadomość.
(Występuję na forum jako użytkownik: jejjju.)
Otóż zachęcam wszystkich do bezpłatnego pobrania i poczytania mojej pracy, pt. "Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza" (tytuł skrócony / poddtytuł).
Kiedyś studiowałem pedagogikę na studiach podyplomowych, bo chciałem zostać nauczycielem. Tam spotkałem prof. Jana Zubelewicza, znanego pedagoga. Poprosiłem Pana Profesora o przejrzenie mojej pracy i napisał mi On, że: moja praca "ma rdzeń pajdocentryczny, a blichtr jest aksjocentryczny".
Ten e-book, w formacie pdf, jest to zbiór filozoficznych Reguł i dla Ucznia, i dla Mistrza, a także kilka fajerwerków. Inspiracją dla mojej pracy była Biblia i Mistrz Jezus.
Pracę można pobrać pod adresem:
[link widoczny dla zalogowanych]
(plik o nazwie: "Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza - v4.pdf" ).
Listę pozostałych moich prac znajdziecie moi Drodzy na moim blogu (www.przemeksruba.blog.pl) pod adresem:
[link widoczny dla zalogowanych] .
Na koniec tej wiadomości na tym forum, podaję dla zainteresowanych S T R E S Z C Z E N I E WKUiM po polsku:
Mistrz to przewodnik duchowy – w danej dziedzinie, w której jest ekspertem, ale i w innych sprawach. Uczeń to ktoś, kogo Mistrz uczy i kształtuje. Ich wzajemna współpraca może zaowocować postępem i rozwojem ucznia. Ważne jest, aby ta współpraca odbywała się w sposób cywilizowany, ludzki, szczery i uczciwy. Ważne, aby uczeń i Mistrz wzajemnie się szanowali i darzyli pozytywnymi uczuciami. Gdy relacja między nimi będzie zdrowa, to uczeń może osiągnąć Oświecenie. O tym właśnie wielu ludzi marzy. Do tego potrzebna jest jednakwola i uczynki, a na początku potrzebne jest nawrócenie.
W pracy przyjęto kilka ważniejszych perspektyw odniesienia. Najwięcej cytatów pochodzi z Ewangelii i ma to związek z tym, że autor uważa Jezusa za Mistrza wybitnego, a zarazem niedoścignionego i nie dającego się w pełni pojąć. Natomiast Jego Uczniowie, z którymi się spotykał w trakcie swojego ziemskiego życia, byli bardzo dobrymi uczniami. Rozwinięciem tej perspektywy są osoby występujące w Dziejach Apostolskich, a zatem przede wszystkim: przygotowani już Apostołowie (nowi Mistrzowie) i święty Paweł – Apostoł Narodów, oraz ich sprzymierzeńcy i przeciwnicy (nowi uczniowie). Trzecią ważną perspektywą są inni Mistrzowie i ich Uczniowie, a zatem na przykład starożytni mędrcy, wyznawcy innych religii, różne osoby żyjące w czasach po Chrystusie, w szczególności - w czasach mi współczesnych, również uczący w różnych poważnych szkołach. Brano pod uwagę np. mistrzów sztuk walki, przywódców religijnych, filozofów, a także wielkich nauczycieli różnych skomplikowanych profesji i dziedzin wiedzy naukowej. Mistrzem (ani Uczniem) nie może być jednak każdy, nie są nimi n a j c z ę ś c i e j nauczyciele szkolni, a zwłaszcza akademiccy, ale jednak Mistrza można spotkać w trakcie zwykłego, codziennego życia. Wielki Mistrz to z kolei rzadkość, a spotkanie z nim to ogromny przywilej.
Podczas przygotowywania tej pracy, korzystano ze słów Wielkich Mistrzów i Wielkich Ksiąg (również Koran), z mądrości ludowych, z osiągnięć pedagogiki i z innych wypowiedzi różnych znanych i mało znanych osób (najczęściej pobranych z Internetu). Poza tym, komentarze do Reguł nie muszą ich koniecznie potwierdzać, gdyż są to właśnie komentarze, a nie dowody potwierdzające tezy zawarte w Regule. Natomiast mogą one stanowić, w połączeniu z treścią punktu, bardzo dobre źródło do medytacji i autorefleksji.
Z A P R A S Z A M
|
|