Forum Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Strona Główna Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu
Ta budka telefoniczna jest zarezerwowana dla Clarka Kenta.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza Przemysława Śruby

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Strona Główna -> Filozoficzny / Pedagogika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jejjju
kandydat


Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa, Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:45, 14 Lis 2014    Temat postu: Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza Przemysława Śruby

Witam wszystkich bardzo serdecznie Smile
Nazywam się Przemek Śruba i jestem niezależnym twórcą literackim.
Jestem nowym użytkownikiem i założyłem tutaj konto przede wszystkim po to, aby napisać tę wiadomość.
(Występuję na forum jako użytkownik: jejjju.)

Otóż zachęcam wszystkich do bezpłatnego pobrania i poczytania mojej pracy, pt. "Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza" (tytuł skrócony / poddtytuł).

Kiedyś studiowałem pedagogikę na studiach podyplomowych, bo chciałem zostać nauczycielem. Tam spotkałem prof. Jana Zubelewicza, znanego pedagoga. Poprosiłem Pana Profesora o przejrzenie mojej pracy i napisał mi On, że: moja praca "ma rdzeń pajdocentryczny, a blichtr jest aksjocentryczny".

Ten e-book, w formacie pdf, jest to zbiór filozoficznych Reguł i dla Ucznia, i dla Mistrza, a także kilka fajerwerków. Inspiracją dla mojej pracy była Biblia i Mistrz Jezus.

Pracę można pobrać pod adresem:
[link widoczny dla zalogowanych]
(plik o nazwie: "Wielki Kodeks Ucznia i Mistrza - v4.pdf" ).

Listę pozostałych moich prac znajdziecie moi Drodzy Smile na moim blogu (www.przemeksruba.blog.pl) pod adresem:
[link widoczny dla zalogowanych] .

Na koniec tej wiadomości na tym forum, podaję dla zainteresowanych S T R E S Z C Z E N I E WKUiM po polsku:

Mistrz to przewodnik duchowy – w danej dziedzinie, w której jest ekspertem, ale i w innych sprawach. Uczeń to ktoś, kogo Mistrz uczy i kształtuje. Ich wzajemna współpraca może zaowocować postępem i rozwojem ucznia. Ważne jest, aby ta współpraca odbywała się w sposób cywilizowany, ludzki, szczery i uczciwy. Ważne, aby uczeń i Mistrz wzajemnie się szanowali i darzyli pozytywnymi uczuciami. Gdy relacja między nimi będzie zdrowa, to uczeń może osiągnąć Oświecenie. O tym właśnie wielu ludzi marzy. Do tego potrzebna jest jednakwola i uczynki, a na początku potrzebne jest nawrócenie.

W pracy przyjęto kilka ważniejszych perspektyw odniesienia. Najwięcej cytatów pochodzi z Ewangelii i ma to związek z tym, że autor uważa Jezusa za Mistrza wybitnego, a zarazem niedoścignionego i nie dającego się w pełni pojąć. Natomiast Jego Uczniowie, z którymi się spotykał w trakcie swojego ziemskiego życia, byli bardzo dobrymi uczniami. Rozwinięciem tej perspektywy są osoby występujące w Dziejach Apostolskich, a zatem przede wszystkim: przygotowani już Apostołowie (nowi Mistrzowie) i święty Paweł – Apostoł Narodów, oraz ich sprzymierzeńcy i przeciwnicy (nowi uczniowie). Trzecią ważną perspektywą są inni Mistrzowie i ich Uczniowie, a zatem na przykład starożytni mędrcy, wyznawcy innych religii, różne osoby żyjące w czasach po Chrystusie, w szczególności - w czasach mi współczesnych, również uczący w różnych poważnych szkołach. Brano pod uwagę np. mistrzów sztuk walki, przywódców religijnych, filozofów, a także wielkich nauczycieli różnych skomplikowanych profesji i dziedzin wiedzy naukowej. Mistrzem (ani Uczniem) nie może być jednak każdy, nie są nimi n a j c z ę ś c i e j nauczyciele szkolni, a zwłaszcza akademiccy, ale jednak Mistrza można spotkać w trakcie zwykłego, codziennego życia. Wielki Mistrz to z kolei rzadkość, a spotkanie z nim to ogromny przywilej.

Podczas przygotowywania tej pracy, korzystano ze słów Wielkich Mistrzów i Wielkich Ksiąg (również Koran), z mądrości ludowych, z osiągnięć pedagogiki i z innych wypowiedzi różnych znanych i mało znanych osób (najczęściej pobranych z Internetu). Poza tym, komentarze do Reguł nie muszą ich koniecznie potwierdzać, gdyż są to właśnie komentarze, a nie dowody potwierdzające tezy zawarte w Regule. Natomiast mogą one stanowić, w połączeniu z treścią punktu, bardzo dobre źródło do medytacji i autorefleksji.

Z A P R A S Z A M Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Strona Główna -> Filozoficzny / Pedagogika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin