|
Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu Ta budka telefoniczna jest zarezerwowana dla Clarka Kenta.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vidar kandydat
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:35, 24 Mar 2014 Temat postu: Konferencja NEOAzja IV. Religia a polityka, polityka a relig |
|
|
W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.
Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego
12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.
14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków
16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy
12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.
Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.
Wydarzenie na fb: NeoAzja IV: W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.
Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego
12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.
14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków
16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy
12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.
Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.
Wydarzenie na fb: NeoAzja IV W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.
Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego
12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.
14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków
16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy
12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.
Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.
Wydarzenie na fb: NeoAzja IV W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.
Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego
12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.
14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków
16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy
12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.
Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.
W imieniu Dalekowschodniego Koła Naukowego Uniwersytetu Jagiellońskiego mam zaszczyt zaprosić Państwa na czwartą już edycję ogólnopolskiej konferencji studencko-doktoranckiej NEOAzja, zatytułowanej "Religia a polityka. Polityka a religia". Odbędzie się w dniach 29-30 marca 2014 w Sali Wystawowej A Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Konferencja porusza tematy z zakresu historii, kulturoznawstwa, religioznawstwa i socjologii. Udział w konferencji jako wolny słuchacz jest bezpłatne. Przewidziany jest mały poczęstunek.
Plan konferencji:
29 MARCA 2014
9:30 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI’
9:35-10:00 gość specjalny: dr Michał Lubina, Kiedy religia staje się polityką. Casus birmańskiego Arakanu.
Panel pierwszy
10:00-10.20. Oskar Pietrewicz, Czy Kimowie są konfucjanistami? O konfucjańskich korzeniach Korei Północnej
10:20-10:40 Urszula Rojek, Chrześcijaństwo w Korei Północnej. Teoria i praktyka.
10:45-11.05 Mariusz Józef Kociszewski, Prawo międzynarodowe a pozycja religii w państwach Dalekiego Wschodu.
11:05-11:25 Agnieszka Polewczyńska. Działalność organizacji religijnych zajmujących się uciekinierami z Korei Północnej z perspektywy rządów Chin i Korei Południowej
11:25 Przerwa kawowa
Panel drugi
11:35-11:55 Jan Łój, Chyląc głowę przed cesarzem, klęcząc przed Bogiem-
imperialistyczno-militarne koneksje nowej religii okresu Meiji.
11:55-12:15 Małgorzata Zięba, Shintoizm a japońska polityka zagraniczna – Yasukuni, nacjonalizm i stosunki chińsko-japońskie
12:15-12:35 Gabriela Matusiak, Religijne obrazy erotyczne i ich znaczenie a cenzura szogunatu w okresie Edo (1603–1868)
12:35-12:55 Katarzyna Żarnowska, Cesarzowe-kapłanki, czyli matriarchalne początki państwa japońskiego
12:55 Krótka przerwa do 13:00
13:00-13:20 Olaf Pietrzyk, Półksiężyc w Kraju Wschodzącego Słońca. Islam, a polityka japońska w przeszłości i współcześnie.
13:20-13:40 Krystian Karolak, Wpływ ruchu religijnego na powojenną politykę japońską na przykładzie Sōka Gakkai i Nowego Kōmeitō
13:40-14:00- 11:15-11:35 Julian Marcinów- Chrześcijaństwo w Japonii. Od trudnych początków po wolność wyznania.
14:00-15:00 Przerwa długa
Panel Trzeci
15:00-15:20 Antonina Łuszczykiewicz, Wizerunek muzułmanów w kontekście poprawności politycznej w kinie indyjskim
15:20-15:40 Jagoda Czarnotta, Buddyzm jako fundament syngaleskiego nacjonalizmu
15:40-16:00 Barbara Moś, Religia w służbie polityki na przykładzie pakistańskiego procesu narodowotwórczego.
16:00-16:20 Monika Pawłowska, Muzułmańskie oblicze Indii.
16:20-16:40 Łukasz Załupka, Prymat Islamu i prawo przeciw bluźnierstwu w Pakistanie. Analiza prawna i studium wybranych przypadków
16:40 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
30 MARCA 2014
09:30 Rozpoczęcie
Panel piąty
09:35-09:55 Konrad Piwowarczyk, Ruch separatystyczny Wschodniego Turkiestanu -sytuacja polityczna, religijna i narodowościowa w chińskiej prowincji Xinjiang
09:55-10:15 Andrzej Aleksander Romaniuk, Geneza i znaczenie motywu Tao – Tie.
10:15-10:35 Małgorzata Sułowska, Tybet - chińska propaganda a stan faktyczny
10:35-10:55 Magdalena Zielińska, Dwie żony Songcena Gampo – rzecz o politycznym aspekcie wprowadzenia buddyzmu w Tybecie
10:55-11:15. Dorota Jarema, Komunistyczna Partia Chin vs. religia, czyli polityka religijna w ChRL
11:15 przerwa kawowa
Panel szósty
11:25 Gość specjalny- Dimas M. Widiantoro
11:55- 12:15 Patrycja Staniszewska, Stosunek państwa wietnamskiego do religii.
12:15-12:35 Maciej Maćkowiak, Tianghoa kontra pribumi, czyli o stosunkach z ludnością chińską w Indonezji.
12:35-12:55 Tomasz Murzyn, Różne oblicza buddyzmu w historii Birmy
12:55 Przerwa długa
Panel siódmy
13:50-14:10 Assel Baieli, Współczesna sytuacja religijna w Kazachstanie
14:10-14:30 Kamil Ciborowski, „Walczyliśmy z muzułmanami, którzy zeszli na złą drogę” – historia i dzień dzisiejszy ruchu Talibów.
14:30-14:50. Roman Husarski, Sufizm a Pasztunwali – Konflikt systemów wartości w współczesnym Afganistanie.
14:50-15:10 Anna Igonkina, Działalność islamskich terrorystów w Azji Środkowej.
15:10-15:30 Łukasz Gałczyński, Specyfika struktur dualizmu władzy duchownej i laickiej w Iranie.
15:30-15:50 Mateusz Górecki, Iran bez cenzury. Wolność wyznania a represje polityczne.
15:50 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
Opis wydarzenia:
Religia oraz polityka to dwie sfery życia, które od zarania dziejów łączy specyficzna więź. Wierzenia panujące w społeczeństwach często stawały się podstawą sposobu, w jaki tworzone było obowiązujące w nich prawo, determinowały sposób, w jaki sprawowana w nich była władza. Po najwyższe pozycje w strukturach politycznych wiele razy sięgały osoby bardzo wysoko postawione w hierarchii wyznawców swej religii.
Same związki wyznaniowe często wychodzą poza same życie duchowe i wsparcie dla wiernych, starając się jak najbardziej wpływać na życie społeczeństw i przemieniając się w instytucje, które mają charakter bardzo nakierowany na politykę. W obawie przed utratą części autorytetu, władza potrafi prześladować grupy wyznaniowe, w których widzi zagrożenie. Religia staje się elementem działań politycznych, stawiana na piedestale jako ostoja tradycji i moralności, z drugiej strony piętnowana jako anachronizm wykorzystywany do kontroli społeczeństwa. Systemy polityczne niekiedy upodabniają się do religijnych, lokując swych liderów lub autorytety w sferze sakrum lub w pozycji równorzędnej. Ta zawiła relacja, przewijająca się przez życie wielu pokoleń, stała się też inspiracją dla licznych wytworów kulturowych, wielokrotnie ukazywana była w sztuce.
Wydarzenie na fb: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Vidar dnia Pon 16:38, 24 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
EdNewgate kandydat
Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:11, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
I'm wondering about what you're offering. I hope more people will talk to me about this. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 23:32, 30 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
dn bdhjsdhjdsfhjbdhjsb hg gsgg hjgshjgh jsdgjsggjsdhghsdfgs |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|